“למי שמבין אני לא צריך להסביר – ולמי שלא מבין אני לא אצליח להסביר”

הסקרנות הובילה אותי תמיד אל מחוזות
שלולי הייתה לי זו הסקרנות
לא הייתי מגיע אליהם לעולם
סקרנות אמיתית
חייבת להיות מהולה במידה לא קטנה של עזות
עזות מחייבת אומץ,
החלטה ללכת אל הקצה
כדי ללכת אל הקצה צריך סיבה טובה,
סקרנות לא מספיקה
כשמגלים מציאות השקר – הבחירה נתונה,
האם לזרום לתוך השקר המציף ושוטף
או להיאחז בגדת הנחל
על בדל אמת ולנסות לבנות אי של שפיות?

נניח ועשית כך
אתה חושב שלאי שלך לא ישטפו נחשולי השקר?

אז בנוסף לעזות ולאומץ צריך
נחישות והתמדה.

רגע רגע רגע
ומי אומר שזה האמת???
אולי גם אתה משקר לעצמך ומעגל פינות….?
כן, זה הקצה, ויש תהום.

דוגמא ?
אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתלמוד תורה.
תורה ?
זו של החשוכים הפרימיטיבים הטאליבן האירני???
לא.
תורת הבריאה.
סיפור האמת על הבריאה.

זה הסיפור שקמו כנגדו כל כוחות האופל
כדי להפריכו עם דינוזאורים
מהאבולוציה שהתפוצצו כאן בתוך פחמן 14
ויצרו תבניות מדעיות
המופרכות רק כאשר מתגלה אמת חדשה
הסותרת את האמת הקודמת שהפכה לשקר
משהתגלתה האמת החדשה……

עצמאות.
זה סוד גדול.
אין לך בן חורין אלא מי שעוסק בתלמוד תורה
יש תורה
תורת אמת.

אילולי הסקרנות שלי לא הייתי מגיע אל התורה הזו
אילולי האומץ שלי לא הייתי מעז
אבל כל אלו לא היו עוזרים לי
אילולי לא הייתה לי העצמאות הנפלאה הזו
מבלי להרכיב לי אף אחד על הראש.

אף אחד.

כי רק כשאתה מתנתק מכל הכבלים הקושרים אותך
למשהו או מישהו
רק אז אתה מבין משמעות האחד והיחיד
שלו הייתי לעבד
ומשקיבלתי עבודתו
הייתי לבנו.

שנים אני מחפש את ה*ביחד*
מאז שאני ילד
חיפשתי בכל מיני מקומות
עם כל מיני סוגי אנשים
לא איבדתי את החזון ואת התקווה
למרות שנכון להיום
אני לבד לגמרי

בעיקר כי לא הצלחתי למצוא
אנשים שמוכנים להתאחד
עבור היעד שראיתי לנכון כפסגת שאיפותי
ולא בגלל שאין אנשים אחרים
שלא רוצים את היעד שהצבתי.

אדרבא
רבים טוענים שזהו יעדם
אלא שטענתם היא
שהדרך להגיע אל היעד
שלי
אינה הדרך שלהם.

אני אמשיך לחפש
אני מאמין בכל להט האמונה
שיש בי שאמצא
מהו יעדי?

אני רוצה לראות בית מקדש בנוי על תלו
בהר הבית
אני רוצה לראות מלך מבית דוד
מולך בממלכת כהנים וגוי קדוש
אני רוצה להתחבר רוחנית
אל אור האין סוף
כשאני עדיין בחיים חיותי
בעולם הגשמי הזה
כפי שעשו זאת אבותי
אברהם, יצחק, יעקב, משה , אהרון, יוסף
ודוד מלך ישראל חי וקיים
וכל צדיקי הדורות שהיו לפנינו.

זה לא כמו לכבוש את פסגת האוורסט
כי כיבוש יעד כזה הוא רגעי וחולף
וחוץ מזה את פסגת ההר שלי
כבר כבשתי
אבל בהחלט אפשר ללמוד ממי שכן כבש
פסגה שכזו.
יעד כמו שלי אי אפשר לכבוש בלי ה*ביחד*
אבל בשביל ה*ביחד* צריך גם את מי שיבנה
*ביחד* כזה.

אין לי אלא להמתין תוך כדי המשך החיפוש
להתמיד ולגלות נחישות.

כאן בהמשך אביא לכם הרצאה מדהימה
שממחישה ומגלה תורה שלמה
שאם תצטרכו ללמוד אותה
תאלצו לעבור תאורטית על המון ספרים,
ואז לחבר את הפאזל וגם אז
למרות קניית הידע התאורטי
תהיו חייבים בעל ניסיון ללמוד ממנו
הכל כלול כאן בהרצאה הזו
אל תפחדו מאורכה [מעל שעה]
כי אני מבטיח לכם שאתם תלגמו בשקיקה כל מילה
הואיל ומעלה הסרטון לא נתן להרצאה שם ראוי,
אכתיר אותה במשפט שאומר המרצה
בשם איזה גוי חכם:

“למי שמבין אני לא צריך להסביר – ולמי שלא מבין אני לא אצליח להסביר”

[דרך אגב זו הרצאה מאתמול 6.6.13]
בבקשה:

 

פַּעַם אַחַת הָיוּ כַּת אַחַת שֶׁהָיוּ חוֹקְרִים.
בַּאֲשֶׁר שֶׁכָּל חַיָּה יֵשׁ לָהּ צֵל מְיֻחָד, שֶׁבָּזֶה הַצֵּל דַּיְקָא הִיא רוֹצָה לָנוּחַ שָׁם
וְכֵן יֵשׁ צֵל מְיֻחָד לְכָל חַיָּה וְחַיָּה
כִּי. כָּל חַיָּה וְחַיָּה בּוֹחֶרֶת לָהּ אֵיזֶה צֵל
וּבְאוֹתוֹ הַצֵּל דַּיְקָא הִיא רוֹצָה לִשְׁכּן שָׁם, כְּפִי הַצֵּל הַמְיֻחָד לָהּ
וְכֵן יֵשׁ לְכָל עוֹף וָעוֹף עָנָף מְיֻחָד, שֶׁבְּאוֹתוֹ הֶעָנָף דַּיְקָא הוּא רוֹצֶה לִשְׁכּן
וְעַל כֵּן חָקְרוּ
אִם יְכוֹלִים לִמְצא אִילָן כָּזֶה, אֲשֶׁר בְּצִלּוֹ יִשְׁכְּנוּ כָּל הַחַיּוֹת
שֶׁכָּל הַחַיּוֹת יִהְיוּ בּוֹחֲרִים וְיִתְרַצּוּ לִשְׁכּן בְּצֵל אוֹתוֹ הָאִילָן
וְעַל עֲנָפָיו [שֶׁל אוֹתוֹ הָאִילָן] יִשְׁכְּנוּ כָּל צִפֳּרֵי שְׁמַיָּא
וְחָקְרוּ [וגילו] שֶׁנִּמְצָא אִילָן כָּזֶה
וְרָצוּ לֵילֵךְ לְשָׁם אֶל אוֹתוֹ הָאִילָן
כִּי הָענֶג הַמֻּפְלָא שֶׁיֵּשׁ שָׁם אֵצֶל אוֹתוֹ הָאִילָן אֵין לְשַׁעֵר
כִּי יֵשׁ שָׁם כָּל הָעוֹפוֹת וְכָל הַחַיּוֹת
וְשָׁם אֵין שׁוּם הֶזֵּק מִשּׁוּם חַיָּה
וְכָל הַחַיּוֹת וְכוּ’ מְערָבִים שָׁם
וְכֻלָּם מְשַׂחֲקִים שָׁם
וּבְוַדַּאי הוּא תַּעֲנוּג מֻפְלָג מְאד לִהְיוֹת שָׁם אֵצֶל אוֹתוֹ הָאִילָן
וְחָקְרוּ לְאֵיזֶה צַד צְרִיכִים לֵילֵךְ לָבוֹא אֶל אוֹתוֹ הָאִילָן
וְנָפַל מַחֲלקֶת בֵּינֵיהֶם עַל זֶה, וְלא הָיָה מַכְרִיעַ בֵּינֵיהֶם
כִּי זֶה אָמַר שֶׁצְּרִיכִים לֵילֵךְ לְצַד פְּלוֹנִי לְמִזְרָח, וְזֶה אָמַר לְמַעֲרָב, וְזֶה אָמַר לְכָאן וְזֶה לְכָאן וְכוּ’
עַד שֶׁלּא הָיוּ יְכוֹלִים לְהַכְרִיעַ לְאֵיזֶה צַד צְרִיכִים לֵילֵךְ לָבוֹא אֶל אוֹתוֹ הָאִילָן
וּבָא חָכָם אֶחָד, וְאָמַר לָהֶם
לָמָּה אַתֶּם חוֹקְרִים. בְּאֵיזֶה צַד לֵילֵךְ אֶל הָאִילָן
חִקְרוּ מִתְּחִלָּה מִי וָמִי הָאֲנָשִׁים שֶׁיְּכוֹלִים לָבוֹא אֶל אוֹתוֹ הָאִילָן
כִּי אֶל אוֹתוֹ הָאִילָן לָאו כָּל אָדָם יָכוֹל לָבוֹא אֶצְלוֹ
כִּי אִם מִי שֶׁיֵּשׁ לוֹ הַמִּדּוֹת שֶׁל הָאִילָן
כִּי זֶה הָאִילָן יֵשׁ לוֹ שְׁלשָׁה שָׁרָשִׁים
שׁרֶשׁ אֶחָד הוּא אֱמוּנָה
וְהַשֵּׁנִי הוּא יִרְאָה
וְהַשְּׁלִישִׁי הוּא עֲנִיווּת
וֶאֱמֶת הוּא גּוּף הָאִילָן
וּמִשָּׁם יוֹצְאִים עֲנָפִים
וְעַל כֵּן אִי אֶפְשָׁר לָבוֹא אֶל הָאִילָן, כִּי אִם מִי שֶׁיֵּשׁ בּוֹ מִדּוֹת הַלָּלוּ הַנַּ”ל
וְאֵלּוּ הַכַּת הַנַּ”ל הָיָה בֵּינֵיהֶם אַחְדוּת גָּדוֹל מְאד
וְלא רָצוּ לְהִתְפָּרֵד זֶה מִזֶּה שֶׁקְּצָתָם יֵלְכוּ אֶל הָאִילָן וּקְצָתָם יִשָּׁאֲרוּ
כִּי לא הָיוּ כֻּלָּם רְאוּיִים לָבוֹא אֶל הָאִילָן
כִּי לא נִמְצָא בֵּינֵיהֶם כִּי אִם קְצָתָם שֶׁהָיוּ בָּהֶם מִדּוֹת הַנַּ”ל
אֲבָל הַשְּׁאָר לא הָיוּ בָּהֶם אֵלּוּ הַמִּדּוֹת
וְעַל כֵּן נִתְעַכְּבוּ כֻּלָּם
עַד שֶׁיִּהְיוּ יְגֵעִים וְטוֹרְחִים שְׁאָר אַנְשֵׁי הַכַּת הַנַּ”ל
עַד שֶׁיִּהְיוּ בָּהֶם גַּם כֵּן הַמִּדּוֹת הַנַּ”ל כְּדֵי שֶׁיִּהְיוּ כֻּלָּם רְאוּיִים לָבוֹא אֶל הָאִילָן
וְכֵן עָשׂוּ
וְיָגְעוּ וְטָרְחוּ עַד שֶׁבָּאוּ כֻּלָּם לְאֵלּוּ הַמִּדּוֹת הַנַּ”ל
וַאֲזַי, כְּשֶׁבָּאוּ כֻּלָּם לְאֵלּוּ הַמִּדּוֹת הַנַּ”ל
אֲזַי בָּאוּ כֻּלָּם עַל דַּעַת אַחַת, וְהִסְכִּימוּ כֻּלָּם עַל דֶּרֶךְ אַחַת לֵילֵךְ בְּאוֹתוֹ. דֶּרֶךְ אֶל הָאִילָן הַנַּ”ל
וְהָלְכוּ כֻּלָּם
וְהָלְכוּ אֵיזֶה זְמַן עַד שֶׁהָיוּ רוֹאִים [מֵרָחוֹק] אֶת הָאִילָן
וְהִסְתַּכְּלוּ וְרָאוּ, וְהִנֵּה אֵין הָאִילָן עוֹמֵד בְּמָקוֹם כְּלָל
כִּי אֵין לָאִילָן מָקוֹם כְּלָל
וּמֵאַחַר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם, אֵיךְ אֶפְשָׁר לָבוֹא אֵלָיו?
וַאֲנִי [הַיְנוּ זֶה הַבַּעַל החֲטוֹטָרוֹת] הָיִיתִי גַּם כֵּן שָׁם עִמָּהֶם
וְאָמַרְתִּי לָהֶם.
אֲנִי יָכוֹל לְהָבִיא אֶתְכֶם אֶל הָאִילָן
כִּי זֶה הָאִילָן אֵין לוֹ מָקוֹם כְּלָל
כִּי הוּא לְמַעְלָה מֵהַמָּקוֹם לְגַמְרֵי
וּבְחִינַת מֻעָט מַחֲזִיק אֶת הַמְרֻבֶּה הוּא עֲדַיִן בַּמָּקוֹם
כִּי עַל כָּל פָּנִים יֵשׁ לוֹ מָקוֹם מֻעָט
רַק שֶׁהוּא מֻעָט מַחֲזִיק אֶת הַמְרֻבֶּה
אֲבָל עֲדַיִן יֵשׁ לוֹ מָקוֹם מֻעָט עַל כָּל פָּנִים
וּבְחִינַת מֻעָט מַחֲזִיק אֶת הַמְרֻבֶּה שֶׁיֵּשׁ לִי, [הַיְנוּ לְבַעַל הַחֲטוֹטָרוֹת]
הִיא בְּחִינַת סוֹף הַמָּקוֹם לְגַמְרֵי, שֶׁמִּשָּׁם וּלְמַעְלָה אֵין מָקוֹם כְּלָל
עַל כֵּן אֲנִי יָכוֹל לִשָּׂא אֶת כֻּלְּכֶם אֶל הָאִילָן שֶׁהוּא לְמַעְלָה מֵהַמָּקוֹם לְגַמְרֵי
[כִּי זֶה בַּעַל הַחֲטוֹטָרוֹת הוּא כְּמוֹ בְּחִינַת מְמֻצָּע בֵּין הַמָּקוֹם וּבֵין לְמַעְלָה מִן הַמָּקוֹם לְגַמְרֵי
כִּי יֵשׁ לוֹ בְּחִינָה עֶלְיוֹנָה שֶׁל בְּחִינַת מֻעָט מַחֲזִיק אֶת הַמְרֻבֶּה, שֶׁהִיא בְּחִינַת סוֹף הַמָּקוֹם מַמָּשׁ
שֶׁמִּשָּׁם וָהָלְאָה אֵין נִמְצָא תֵּבַת מָקוֹם כְּלָל
כִּי מִשָּׁם וּלְמַעְלָה. הִיא בְּחִינַת לְמַעְלָה מִן הַמָּקוֹם לְגַמְרֵי
וְעַל כֵּן הוּא יָכוֹל לִשָּׂא אוֹתָם מִתּוֹךְ הַמָּקוֹם, לִבְחִינַת לְמַעְלָה מִן הַמָּקוֹם וְהָבֵן]
וְלָקַחְתִּי אוֹתָם, וְנָשָׂאתִי אוֹתָם לְשָׁם אֶל הָאִילָן הַנַּ”ל
נִמְצָא שֶׁיֵּשׁ לִי הַסְכָּמָה מֵהַנַּ”ל, שֶׁיֵּשׁ לִי בְּחִינָה עֶלְיוֹנָה שֶׁל מֻעָט מַחֲזִיק אֶת הַמְרֻבֶּה
[בִּשְׁבִיל זֶה הָיָה נִדְמֶה כְּבַעַל חֲטוֹטָרוֹת
כִּי הוּא נוֹשֵׂא עָלָיו הַרְבֵּה, כִּי הוּא בְּחִינַת מוּעָט מַחֲזִיק אֶת הַמְרֻבֶּה כַּנַּ”ל]
וְעַתָּה אֲנִי נוֹתֵן לָכֶם זאת בְּמַתָּנָה שֶׁתִּהְיוּ כָּמוֹנִי
וְנַעֲשָׂה שָׁם שִׂמְחָה גְּדוֹלָה וְחֶדְוָה רַבָּה מְאד.

כתוב/כתבי תגובה